måndag 23 juni 2008

små lätta moln.....

Foto:Victoria
Efter en härlig Midsommarhelg i Värmland med alla ingredienser i mat, dryck och väder. Lite ostabilt i det sista med mycket vind, regn och solglimtar var man glad att stugan har en inglasad veranda som barnen kunde leka "ute" i. Här är lite bilder som illustrerar hur min helg såg ut:

En vy från sommarstugans framsida. Den lilla storken fick min mamma och pappa av mig och min sambo när vi visste att vi väntade vår lilla tjej... Den köpte jag på Åhlens och har försökt fått tag på en likadan för när vi fick vår lillkille så ville vi ju ha en till stork.... men icke sa nicke :-( Men nu har jag sett en annan stork på vår "lokala" handelsträdgård...... spara säger min sambo... slösa är jag... :-)

Min pappa spelade dragspel ute i regnet så att våra småttisar fick dansa runt den hemsnickrade midsommarstången. Små grodorna och Vi är musikanter var favoriterna.

Jordgubbar och lite bubbel innan grillkvällen inramade känslan av midsommar. Som småbarnsmamma försöker man att inte blanda alltför mycket då man ska upp och leka med prinsen 05.45. Han märker ingen skillnad om det är midsommar eller annan dag... jag ska själv påminna han om det när han blir äldre...

Bilden är tagen från bryggan vid sommarstugan.

Ett annat projekt som jag och min stora älskling gjorde var ju att vi målade om ett visst VIP rum. Men det får jag visa bilder och skriva om en annan dag..... jag kan bara säga att det blev BETYDLIGT bättre...... än det här. Bilden här visar hur det såg ut innan vi tog tag i det och gjorde en Dassover..(makeOver).

Jag får inte glömma bort att skriv om följande saker:

*Fenomenet Klassfest

*Semester - jobb eller vila?

Skriv gärna i mina kommentarer om vad ni tycker om klassfester och återföreningar. Har Ni varit på någon klassträff? Hur var den? Var alla sig lika?

Tack alla bloggare för att Ni ger mig inspiration och en lust att lära mig mer allt och mycket mycket mer!

kram victoria*

Inga kommentarer: