tisdag 17 juni 2008

Det var en gång.....

Vad är detta?
Rätt gissat för ni gissade väl på ett skrivbordsben :-)
Läste och fick inspiration i vanlig ordning av en mina favoritbloggerskor Vita villa vila där hon har målat om ett gammalt skrivbord, det påminde mig om när det var dags för mig och min älskade sambo att välja skrivbord till vårt nyinredda kontor.
Ett skrivbord som skulle innehålla två platser med stort utrymme. Vi hade sett ut ett bord men det var restnoterat och det skulle dröja upp till 1 månad innan vi skulle få hem det. Jag är inte den som har tålamod när jag har satt igång någonting utan jag vill ha saker gjorda helst på en gång. Vad gjorde vi? Vi köpte en stor vit bordskiva, gick ut i ladugården och hämtade en stor gammal stock som målades vit.
Hokus Pokus Fillijokus - Ett skrivbord! .... Visar lite smygkik ikväll och återkommer med fler bilder när hela kontoret är klart.
Foto: Victoria
Vi tog bort ytterväggen och hittade en gammal trävägg som vi blev stormförtjusta i. Den målades vit. Fondtapeter på sidorna i silver. Lampan kommer från Ellos.
Inredningstokig som jag letar jag fortfarande efter smådetaljer som gör det lilla extra i varje rum, därför är det just så underbart att få gå in och läsa Era bloggar där man verkligen får inspiration och tips på hur man kan göra. Tack snälla Ni!
k r a m v i c t o r i a

2 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Å tack - vad du är gullig som omnämner mig :) vad glad jag blir!

Vad spännande med ert skrivbord - det blev jag supernyfiken på!! Skynda er & renovera färdigt ;) hi hi!

Ha en fin kväll!

Jes

Levindas Värld sa...

Hej!

Va roligt att du tittade in till mej och skrev några söta rader :)

Vilken jättefin gammla trävägg ni hittade, förstår att ni valde att spara den och måla, blev otroligt fint!

Ja nu har jag varit och sett filmen "The Happening" - var lite läbbig faktiskt. Klart sevärd!

Nu ska jag lägga mig ner i soffan och se nåt lite mer lättsamt :)

Kram å go´natt!