onsdag 18 juni 2008

Midsommar

Alla bilder är lånade av http://www.himla.se
Min midsommar
Så här brukar vår Midsommar se ut - Dans och sång kring Midsommarstången i vår sommarstuga, dragspelsmusik, flickorna går och plockar blommor, midsommarbuffé sillar av olika slag - laxpaj-böcklingsallad-foccaciabröd-het räksalsa-cheddarwraps-jordgubbstårta och lilla nubben, lekar med prisutdelning, tipspromenad, grillafton med mer sång, kaffe, jordgubbar. För dom som har barnvakt eller vuxna barn brukar det bli båtfärd med äkta logdans. Det händer mycket i Värmlandsskogarna så det är ett helt äventyr att åka dit och man träffar så trevliga människor som man lär känna. Heja Värmland!
Så här ser min Midsommar ut och jag har bestämmt mig för ett uppdrag under helgen och det är att måla om vårt lilla VIP rum (utedasset)... hi hi hi.. Det ska gå i ljus ljus blåa färger och jag har valt tyger från Himla (min personliga favorit). Ska fota så får Ni se resultatet när jag kommer hem. Ha en supertrevlig Midsommar!
*Många kramar ifrån mig*

2 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Så vackra bilder!!!

Önskar dig en riktigt skön midsommarhelg, det låter det som om du kommer att få!

Kram! ♥

Lina sa...

Hej!
Kikar tillbaka hos dig och lämnar ett litet avtryck!

Vilka härliga bilder du visar, ser framemot att se förvandlingen av "VIP rummet"! ;- )

Erat midsommarfirande går verkligen inte av för hackor! De låter ju hur mysigt som helst!!!

lampan som du visade i förra inkägget från Ellos, var ju SÅ fina! Har du köpt den i år?

Må så gott & glad midsommar!
/Lina