tisdag 27 maj 2008

Goda råd inför livet Solen skiner och min lilla prins ligger och sover. Vilket betyder att jag kan sitta och dricka lite kaffe på verandan och njuta av detta underbara väder. Då börjar jag fundera på:

Jag som är fröken längtar såklart efter examen och avslutningen, det värsta är att ta farväl av elever man lärt känna under tre år. Under dom åren har det hunnit hända mycket i deras liv både i skolan och i det privata. Man blir ju lite som en extra mamma för många och det är väl det man tänker på hur det ska gå när dom inte har någon att prata med längre, ingen som ringer och väcker dom på morgonen, ingen som ger dom förmaningar och beröm.

Mitt problem är att jag alltid börjar gråta när jag ska börja hålla tal till dom, alla vet om det och det är nästan som om dom sitter och väntar på att mina tårar ska komma. Men nu har jag bestämt mig för att skriva ihop ett tal och inte riktigt tala från hjärtat för annars blir det så jobbigt och tårarna kommer att komma trillandes alldeles för fort. Nu ska jag börja spåna på tal, vad tycker ni att jag ska ge dom för goda råd inför livet? Skriv gärna.

3 kommentarer:

johanna sa...

Heej
Vad roligt att du oxå har en blogg!!
Jag måste länka dig med en gång=)
Gud vad svårt det måste vara med sådana tal ,jag hade inte heller klarat det utan att tårarna hade kommit.
Kraaaam

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,
Tack för dina rara ord på min blogg :) så klart du får låna idéer till barnrummen - det är ju bara roligt! Vad kul om jag kan inspirera dig lite grann!

Vilken fin blogg du har, hit kommer jag gärna tillbaka!

Önskar dig en superfin helg med dina små!

Kram Jes ♥

In my house sa...

Hej hej tjejen! och välkommen till blogg"världen" som man lätt kan bli beroende av *fniss*

- Era superfredagar låter sååå mysiga,,, vi är likadana, typ! Fredagen är på nåt sätt mycket mysigare än lördagen ;)

Ha de toppen i värmen!
Kram josse