torsdag 7 augusti 2008

Känner mig lite som Pippi Långstrump när man kommer tillbaka från semestern och ska börja jobba igen.
Man börjar tvätta, städa, sortera kläder, organisera papper till dagis och jobb. Jag ser framför mig hur alla i familjen ska iväg på morgonen till jobb och dagis. När vardagen har kommit igång där lämning och hämtning av barn på dagis, förväntningar från kollegor och chefer skall infrias. Träffa barnen endast några timmar innan nattning, rättning av prov/uppgifte. Låter det hemska? Jag överdriver nog, men fakta är att det ska bli roligt att få börja jobba igen. Att komma tillbaka till ett jobb som jag verkligen stormtrivs med......Men jag kommer att sakna mina pluttisar något fruktansvärt!
Det här ska jag tänka på att göra lite extra:
Pussa på barnen lite extra varje dag.... okej då, älskling, dig med !
Leka mer innan sängdags
Läsa en extra saga
Mys mys mys mys
jag älskar er!

4 kommentarer:

vinklar o vrår sa...

Tack för din snälla kommentar hos mig!
Känner igen mig i det du skriver. Här är det just nu inskolning på dagis som gäller. Jag är mammaledig nästa vecka också, sedan är det tillbaka till jobber som gäller. Hur ska jag stå ut med att vara borta så mycket från min gullunge. Och bara få träffas några timmar innan läggdags... Men, men, man kommer väl in i de rutinerna också!

Trevlig helg!
Maria

Södralycke sa...

Brukar alltid kännas lite konstigt att komma tillbaka till vardagen efter en semestern...men oftast brukar det gå förvånansvärt snabbt :)
Trevlig helg! Kram Johanna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej!
Jag har varit tillbaka i vardagen två dagar nu...och visst är det kul men åh vad jobbigt det är att gå upp på morgonen. Än har ju inga elever kommit men om en vecka så:)

Idag var vi på team building. Lite kul som uppstart av ett nytt läsår!

Hmmm det där med mindre tid för barnen känner jag igen. Skönt att man iallafall är ledig alla lov så man kan kompensera sötnosarna för frånvaron:)

Kram Annica

Vintage sa...

Vad mysigt du verkar ha det...Jag känner mig också som pippi för det mesta ...Kram Susanne